zondag 15 februari 2009

Vier jaar Gentblogt

Vrijdagavond ben ik naar de fuif van vier jaar Gentblogt gegaan. Gesukkeld om mijn auto geparkeerd te krijgen in het centrum. Het is duur, nu je tot middernacht moet betalen in Gent. Ik heb mijn karretje aan de Coupure gezet. Aan de overkant moest je niet betalen, maar dat wist ik niet. Ik zal mij toch eens goed moeten informeren of er iets anders op vinden, want ik vind die parkeertarieven in Gent echt duur geworden.

Eerst een politieke bijeenkomst aan de Vrijdagmarkt. Een andere stijl dan in mijn vorige partij. Ik zal er nog aan moeten wennen: Spirit was een typische middenklassepartij. Sp.a duidelijk niet. Hoewel daar ook veel hooggeschoolden rondlopen, merk je toch een verschil. Een verschil in afkomst vooral. Sp.a is toch tenminste een echte partij: Spirit was inderdaad niet veel meer dan een vriendenclubje, waar je altijd dezelfde mensen tegenkwam, dan nog heel beperkt in aantal.

Daarna spoedde ik me te voet naar het zwembad Van Eyck voor de fuif van Gentblogt. Een héél verschil met vorig jaar: ditmaal geen bonnetjes. Dat is al positief, maar dus ook geen ontvangstcomité.

Het moet ongeveer half twaalf geweest zijn als ik er aankwam. Veel minder volk dan vorig jaar. Er werd zelfs niet gedanst. De meeste redactieleden waren er. Niet allemaal. De überblogster (voor mij is ze dat toch) was er niet. Ziek naar het schijnt. Ik had gehoopt haar nog eens te ontmoeten, zoals vorig jaar. Tegenvaller dus!

Verschillende andere bloggers die er vorig jaar wel waren ontbraken ditkeer. Ik werd toch aangeklampt door een blogger, die notabene in mijn linkfeed staat ook, namelijk Beo. Vreemd: ik dacht dat die blogger een vrouw was, terwijl het in werkelijkheid een man is. Daarmee zie je hoe grondig ik sommige van die blogs lees :-) Het misverstand is wellicht ontstaan omdat ik die blogger leren kennen heb gedurende de roemruchte wijvenweek van vorig jaar.

Ik onderhield me een tijdje met Beo/Kribbelpunt. We kwamen tot de conclusie dat het blogfenomeen op de terugweg is. Op de Facebookparty, die binnenkort plaatsheeft in Gent, daar zal wel volk zijn!

Het was een beetje een rare fuif. Niet echt veel ambiance. Niet veel volk ook. Volgend jaar zullen ze anders uit de hoek moeten komen of er is geen kat meer. Nadat ik afscheid genomen had van Beo, die nog naar een buurtfeest moest, ben ik ook niet langer meer gebleven. Na een uurtje was ik er weg. Ik heb nog een afzakkertje gedronken in het Damberd op de Korenmarkt. 's Anderendaags moest ik immers naar een begrafenis in Aalter.

4 opmerkingen:

Sander Van der Maelen zei

Grappig, we hebben hetzelfde parcours gevolgd die avond: van de Anseelezaal naar de Au Bain.

Anoniem zei

Grappig misverstand idd. ;-)
Maar wat die terugloop betreft; ik moest lachen recent toen ik een deel van de op de Skynetblogs gehekelde "ik kom goeiedag zeggen" reactie-cultuur verhuisd zag naar Facebook. Dat verloop lijkt me toch meer kwantitatief dan kwalitatief.

Anoniem zei

Waarom weet ik niet, maar ik heb net hetzelfde voorgehad met Beo. Al duurde dat niet zo lang voor ik doorhad dat die kribbelaar een man was.

Anoniem zei

@Zapnimf: Ja, tiens. Je stak je neus zo diep in mijn zakken dat ik wel tekst en uitleg moest geven. ;-)