dinsdag 20 mei 2008

Het mooiste dorp - Deurle

Vorig weekend stonden ze aan de delhaize in Deinze. Maandag aan het station van De Pinte: het promotieteam van Deurle in de wedstrijd Het mooiste dorp van Vlaanderen georganiseerd door Vlaanderen Vakantieland. Ze maken reclame in de hele Leiestreek. Er is zelfs een blog opgezet om de promoactie te ondersteunen.

Voorlopig gaat het erom het mooiste Oost-Vlaamse dorp te worden. De concurrentie: Bazel en Watervliet. Ik ken ze alle drie wel een beetje. Deurle het beste, want ik woon er vlakbij (5 à 6 kilometer).

Deurle is ongetwijfeld wel een prachtig dorp. Als je dat nog een dorp kan noemen. Heel pittoresk. De Latemse school en zo. Het is ook een erg chique dorp, voor de superrijken. Zowat onbetaalbaar om daar te wonen.

Je kan nog stemmen tot morgenmiddag voor de Oost-Vlaamse voorronde.

3 opmerkingen:

zapnimf zei

In Antwerpen hebben wij hier Deurne, slechts één letter verschil, maar onooglijk en geen kat die er uit vrije wil wil wonen.
Deurle dus... ik probeer het te onthouden als ik er toevallig eens passeer.

Anoniem zei

In West-Vlaanderen is het al beslist: De Haan. Terecht, overigens.

Anoniem zei

Impressionante mensen wonen in het vroegere decor van de impressionisten?

@Menck.

De Haan? Tiens, architectuur boven landschap dus. Ik vind het heuvelland schitterend.