donderdag 15 mei 2008

George Harrison - bis

Weinig interesse voor dameskoers hier. Alleen Georgina (sinds wanneer reageer jij anoniem, Georgina?) heeft een opmerking over de outfit van de rensters. Volgens mij is het gewoon een sexy model van koersbroek met een zwarte string in het midden. Een van de dames zweette trouwens zodanig (koersen in zo'n weer, dat moet wel) dat ze spontaan haar truitje uittrok na de aankomst. Daaronder droeg ze zo'n speciale sport-bh.

Dan maar weer een populairder onderwerp. Aangezien er John Lennon-fans zijn die van de gelegenheid gebruikmaken om een post-Beatle top-3 van hun idool te maken, heb ik ook nog 2 nummers van George Harrison te goed. Nee, natuurlijk hou ik ook van John Lennon. De twee hadden beiden hun verdiensten: de ene meer de intellectueel, aardser en politieker, de andere de dromer die melodieuzere muziek maakte. Ik vind dat George Harrison altijd wat onterecht in de schaduw van Lennon en Mc Cartney gestaan heeft. En dat hij prachtige nummers gemaakt heeft.


Ik heb twee nummers van George uit de Beatles-periode gekozen, die volgens mij tot de beste van hun repertoire behoren. In solo-versies uit de na-Beatlestijd. Het zijn allebei meer intimistische nummers. While my guitar gently weeps, in een akoestische versie. Prachtig nummer!




En Something uit Abbey Road, geschreven voor zijn vrouw Pattie Boyd. Over dit vrij klassiek geworden nummer moet ik nog opmerken dat ik het ooit zelf wel eens gebracht heb, in de tijd dat er op de Korenmarkt nog een karaokebar was. Ik moest meestal wel een duveltje op hebben om dat aan te durven, maar dan ging dat wel en heeft De Gentse Zwijger nog wel eens applaus gekregen ook.


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Soms ben ik te lui om aan te melden. Zoals nu. Maar anononiem: neen. Ik vernoem mijn naam.

Anoniem zei

Nadeel: ik kan mijn spelfout niet verbeteren. ;)
Excuses dat ik niet op Beatles-thema reageer. Het is mijn ding niet. Mss ietsje te laat geboren.

De Gentse Zwijger zei

Aha, maar de moderne internettechnologie staat voor niets meer!
Ik weet allang dat jij die anonieme bent, Georgina, zelfs al vernoem je je naam niet!

Anoniem zei

Meen ik dat nu? Ben ik toch wel vergeten mijn naam te vermelden. Weet je wat? Ik zal me vlug aanmelden. :p

Anoniem zei

Georgina, te laat geboren;-) Dus ook geen Mozart etc. voor u?

zapnimf zei

Ik denk dat ik te laat geboren ben voor (dames)koers. ;-)