zondag 18 mei 2008

Buffalo Blues


Ik ben deze namiddag naar de bekerfinale tussen AA Gent en Anderlecht gaan kijken. Of toch naar de projectie ervan op groot scherm op het Sint-Pietersplein in Gent.

Ik ben geen echte voetbalfanaat. Maar een goede match kan ik wel smaken. En wat doe je op een zondagnamiddag? Iemand had me er trouwens warm voor gemaakt.

Het weer viel wel mee. Toch geen regen. Veel volk. Veel ambiance.
En al na enkele minuten: 1-0 voor Gent, goal van de Ier Foley. Een droomscenario, dat me bovendien vrijdagnacht op café door een waarzegster die enkele cocktails binnenhad voorgespiegeld was!

Al vlug erna werd het 1-1. Ik zag het maar op het scherm, want ik had de goal gemist terwijl ik op het plein rondliep of iets aan het bestellen was. Typisch: bij een goal van Anderlecht bleef het muisstil op het plein. Het waren dus geen tradtionele stadionbezoekers, want daar is dat toch wel eventjes anders!

En toch werd het 2-1 voor Gent. Euforie op het plein!

In de tweede helft hield Gent eerst goed stand, maar verzuimde het af te maken. En dan kraakte Gent in enkele minuten. De eerste goal van Anderlecht had ik zelfs niet gezien, want ik stond met iemand te praten over andere dingen. De tweede, amper drie minuten later zag ik wel.

Het bleek fataal. Gent kwam in de slotfase van de match niet meer langszij. Verloren met 3-2. Mooie match! En het heeft er voor Gent ingezeten!

Ik ben nog een halfuurtje blijven hangen na de match. Voor het feest achteraf ben ik niet meer gebleven. Op de fiets terug naar De Pinte.
Eerst koers, nu ook voetbal! Dit wordt nog een echte sportblog!
Een van de dingen met mij is dat ik echt onvoorspelbaar ben. Zelfs - en vooral - voor mezelf!

1 opmerking:

zapnimf zei

Je bent net te laat, makker, met je verslag, ik had het net op tv gezien.