woensdag 9 april 2008

Nogmaals Schipdonk

Merkwaardige ontwikkelingen in mijn Facebook-groep tegen de verbreding van het Schipdonkkanaal: hij is lang rond de 30-40 leden blijven hangen, maar is ineens, op enkele dagen tijd, is die gegroeid naar 128 leden (130 terwijl ik dit aan het posten was). En er komen er nog voortdurend bij. Daarmee klop ik zelfs al de Gravensteengroep. Er zijn zelfs al merkwaardige leden bij, zoals ene Leopold Lippens.

Zou die plotse groei iets te maken hebben met een zeker artikel dat verschenen is op GentBlogt?
Of is die groep gewoon een eigen leven gaan leiden en sturen sommige leden uitnodigingen naar hun vrienden op Facebook? Wellicht wel en zo hoort het ook!


Op zondag 27 april organiseert het actiecomite tegen de verbreding van het kanaal, vzw 't Groot Gedelf een grote wandel-, fiets- ruiter- en muziekhappening langs de oevers van het kanaal tussen Zomergem en Damme. Alles is gratis.

Hier vind je een grotere affiche waarop het hele programma duidelijker leesbaar is. Het uitgebreid programma is ook te vinden op http://www.kanaalfeesten.com/.

Ik heb me er in elk geval al toe geëngageerd er naar toe te gaan. Ik heb me nu eenmaal achter die actie geplaatst; je moet consequent blijven.

Nu nog hopen op mooi weer. Ideaal fietsweer bijvoorbeeld.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

...of misschien hebben sommige sympathisanten op hun beurt de invitatie naar al hun vrienden gestuurd, waaronder dan misschien weer sommige..enz..enz...

Anoniem zei

Veel succes met de actie.
Willen ze dat stukje schoonheid ook weer slechten?