maandag 14 april 2008

De Chokotoff-connectie

Rustig weekend gehad. Wat bekomen, want ik was vorige week een beetje ziek.

Zondagmiddag met mijn kersverse vriendin iets gaan eten in mijn eigen De Pinte. Voor mij een thuismatch dus, deze keer.

Voor het eerst kennis gemaakt met het zoontje van negen van mijn vriendin. Leuk ventje: heldere blauwe ogen, golvend, halflang blond haar. Een echte spring-in-het-veld! We hebben er weinig last van gehad. Kwam alleen bij ons als hij honger of dorst had.

Als we daar in De Pinte klaar waren, zijn we nog iets gaan drinken in het centrum van Sint-Martens-Latem. Het uitgaansleven in De Pinte is immers vrijwel nihil. Brasserie Het Latemke zat barstensvol. De jongen trok dadelijk naar de speeltuin.

We gingen op het terras aan de voorkant zitten. En net brak de zon door voor zeker een goed uur. We keken naar het va-et-vient in het centrum van Sint-Martens-Latem. Place m'as-tu-vu, dat is duidelijk. Veel chic volk, maar het is er toch wel mooi ook. Voor de happy few.

Op de cafétoog stond een grote bokaal met chokotoffs. De jongen en ik bleken eenzelfde passie te delen voor deze toffees. Om beurt hebben we er elkaar een toegestopt. Dat komt wel goed tussen ons. Het eerste contact was in elk geval al positief. Het ijs is gebroken!

De namiddag was veel te gauw om. Gelukkig begon het net te regenen toen het tijd was om op te stappen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk he? Niet alleen de chocotoffs

Anoniem zei

Chocotoffs! Mijn dochter zou er vijf na elkaar opeten. De laatste keer dat ze dat deed viel de volgende ochtend spontaan één van haar allerlaatste melkkiezen uit. Ze ligt hier trouwens nog vlak voor mij, die kies...

Anoniem zei

Een zoontje, leuk! Tof dat de kennismaking goed verliep.