donderdag 21 februari 2008

Ruimte voor Ruimte

Mijn eerste politieke vergadering in mijn nieuwe gemeente De Pinte. Een algemene vergadering van het progressief kartel Ruimte, dat bestaat uit SP.a, Spirit, Groen! en onafhankelijken.

Sinds de bijna anderhalf jaar dat ik hier woon heb ik wel al enkele recepties, kaas- en wijnavonden, een quiz en dergelijke meer meegemaakt. De algemene vergadering van vorig jaar heb ik gemist, omdat ik met mijn moeder naar het ziekenhuis moest.

We waren met z'n elven. Twee anderen zaten op een MINA-raad. Er waren enkele zieken.

Een heel verschil met de drie jaar dat ik in Gent in het bestuur van een politieke partij zat. In die pioniersjaren hadden we geen vertegenwoordigers in de gemeentelijke bestuursorganen en -raden. Enkel een schimmige schepen, die nu eens koud, dan eens warm blies. Wel twee parlementsleden.

Hier in De Pinte zit bijna iedereen van de groep in de gemeenteraad (5), OCMW-raad (2) of een adviesraad. De Pinte is natuurlijk ook een veel kleiner gemeente dan Gent (goed 10.000 inwoners).

Uiteraard mag ik hier niet bekendmaken wat daar zo allemaal besproken en afgesproken is.

Alleen: ik heb een poging moeten afslaan om mij de website op te solferen. Sorry, dat vergt nogal tijd. Ik ben er technisch ook niet meer zo goed van op de hoogte. En ik heb al een blog te onderhouden :-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ruimte kan toch ook gewoon een weblog beginnen, eigenlijk? Is tegenwoordig wel in bij partijen met beperkte middelen en je hebt beter een toffe blog dan een goedkope slechte website. Persoonlijk vind ik dat jij dat best wel kunt doen voor Ruimte;-))))

De Gentse Zwijger zei

Ze hebben een website (er staat trouwens een link op mijn blog), maar die wordt niet meer bijgewerkt.

Ik ben al wat bijgedraaid ook, op bepaalde voorwaarden (die raads- en commissieleden hebben daar toch geen tijd voor), maar ja dat heb je in plaatsen als De Pinte: ze lezen hier hun e-mail niet!