dinsdag 29 januari 2008

Een zanger is een groep!

Ik heb op Facebook een Groep opgericht in de applicatie 'causes'.

Gedeeltelijk om me te amuseren. Ook om dat eens gedaan te hebben. Als een soort probis pennae dus. Wat amusement!

Ik heb wel een bestaande 'zaak' genomen waar ik volledig achtersta: de affaire i.v.m. het Kanaal van Schipdonk (zie eerdere posts daarover).

Helemaal vrijblijvend is mijn 'groep' dus zeker niet.

Enkele uren later had ik toch al vijf leden. Een aantal mensen van wie je dat zou kunnen verwachten accepteerden mijn uitnodiging niet. Het zal wel tussen al de spam geraakt zijn zeker? Niet iedereen is ook bekend met de problematiek: het vrijwaren van het vlakke land tussen Gent en Brugge langs dit kanaal, dat, als de plannen van de Zeebrugse haven realiteit worden, dreigt te verworden tot een industriƫle ader zoals het kanaal Gent-Terneuzen. Een nobele 'cause' dus, als je 't mij vraagt!

Ik zal die actiegroep mailen dat ze die groep kunnen overnemen. Als ze willen tenminste. Indien niet: er staat toch een link naar hun website en ander tekst- en beeldmateriaal op Facebook en dus op het net. Misschien kan dat nog enkelen qensibiliseren.

Ik wil me natuurlijk niet in de plaats van die actiegroep stellen: ik ben maar sympathisant en woon enkel in de wijde omgeving van het kanaal. Als verwoed fietser en natuurliefhebber interesseert die zaak mij bijzonder: ik heb al het hele kanaal van Deinze naar Knokke-Heist afgefietst in beide richtingen.j

Geen opmerkingen: