dinsdag 13 november 2007

Poll

Mijn werkgever heeft het nuttig geacht een poll te organiseren rond de betekenis van de Dag van de Dynastie Dit is de voorlopige uitslag:

Op 15 november hebben we een dag vrij ter ere van de Dag van de Dynastie, die tegenwoordig de Dag van het Koningschap heet. Weet u wat we op die dag vieren?
61%
De eedaflegging van Leopold I
1%
De mislukte aanslag op Leopold II
17%
De naamdag van de heilige Leopold
20%
De intrede in België van Leopold I


Aantal stemmen: 920


Het is blijkbaar niet alleen met de kennis van de Brabançonne droevig gesteld in Vlaanderen. Ook de kennis van de 'nationale geschiedenis' laat duidelijk te wensen over.

Naschrift: de eerlijkheid gebiedt me te bekennen dat ik er ook naast was. Ik dacht dat ik het wist maar... helaas!
Ondertussen verneem ik dat Spirit een nieuwe campagne gaat lanceren om een confederaal staatsmodel te promoten onder de titel Gemeenschap is leuker met twee!
Waar blijven ze ze toch halen?
Er is ook al een website www.gemeenschapisleuk.be

1 opmerking:

Aertsparadijs zei

Dag Peter,

ik deed ook mee en...helaas, ook fout! Maar echt erg vind ik dat nu ook weer niet ;-)